Jdi na obsah Jdi na menu
 


Postoje

5. 3. 2010
POSTOJE

 

Fudo-dači     Nazývá se též sočin-dači. Lze ho charakterizovat jako kiba-dači šikmo vpřed nebo zenkucu-dači se s otevřením zadního boku a pokrčením zadní nohy


Hangetsu-dači     Postoj podobný Sančin-dači. Chodidla jsou však od sebe vzdálená více od sebe ve směru vpřed.


Heiko-dači     Stoj s mírně rozkročenýma nohama a chodidly namířenými vpřed. Těžiště rovnoměrně rozloženo na obě chodidla. Do tohoto postoje se dostaneme z musubi-dači roztažením pat o 45 stupňů.


Heisoku-dači     Stoj s chodidly u sebe namířenými vpřed. Těžiště rovnoměrně rozloženo na obě chodidla.


Kamae     Bojový postoj, uzpůsobený pro pohyb a techniky kumite. Pro optimální vedení boje by mělo být těžiště více na zadní noze, postoj by měl mít těžiště co nejníže a také dostatečnou délku i šířku. Pohyb v postoji i provedení techniky by mělo být vedeno pomocí pohybu boků.


Kiba-dači     Postoj s rozkročenýma nohama - postoj pro pohyb do strany, Těžiště rovnoměrně rozloženo na obě chodidla, která míří vpřed. Do tohoto postoje se dotaneme z uči-hačidži-dači roztažením špiček chodidel o 45 stupňů.


Kokucu-dači     Obranný postoj s těžištěm více na zadní noze ve směru techniky. Paty chodidel jsou za sebou ve směru postoje, přední chodidlo míří vpřed, špička zadního chodidla míří v pravém úhlu do strany.


Kosa-dači     Postoj se zkříženýma nohama. Těžiště je 100 % na přední noze. Používá se pro útok směrem vpřed nebo pohyb do strany (například v kiba-dači)


Musubi-dači     Stoj s patami u sebe a špičkami chodidel 45 stupňů do strany. Těžiště rovnoměrně rozloženo na obě chodidla. Do tohoto postoje se dostaneme z heisokudači roztažením špiček chodidel


Nekoaši-dači     Postoj s těžištěm 100 % na zadní noze, Přední noha se dotýká podlahy pouze špičkou chodidla.


Renodži-dači     Postoj s chodidly ve tvaru "L"


Sagi-aši-dachi      


Sančin-dači     Postoj půlměsíce - podle postavení chodidel nebo též postoj přesípacích hodin podle postavení nohou, které směřují koleny k sobě.


Sočin-dači     Nazývá se též fudo-dači. Lze ho charakterizovat jako kiba-dači šikmo vpřed nebo zenkucu-dači se s otevřením zadního boku a pokrčením zadní nohy


Soto-hačidži-dači     Postoj s mírně rozkročenýma nohama a chodidly 45 stupňů do strany. Těžiště rovnoměrně rozloženo na obě chodidla. Do tohoto postoje se dostaneme z heiko-dači roztažením špiček o 45 stupňů.


Šiko-dači     Postoj s rozkročenýma nohama a špičky chodidel roztaženými 45 stupňů do strany. Těžiště rovnoměrně rozloženo na obě chodidla. Do tohoto postoje se dostaneme roztažením špiček chodidel o 45 stupňů.


Šizentai     Volný, přirozený postoj. Není bojovým postojem a používá se většinou k popisu překroků do jiných postojů


Teidži-dači     Postoj s chodidly ve tvaru "T"


Uči-hačidži-dači     Postoj s rozkročenýma nohama a patami 45 stupňů do strany. Těžiště rovnoměrně rozloženo na obě chodidla. Do tohoto postoje se dostaneme ze soto-hačidži-dachi roztažením pat o 90 stupňů.


Zenkucu-dači     Útočný postoj s těžištěm více na přední noze ve směru techniky. Šířka postoje je na šířku boků, chodidla šikmo vpřed.


                                                                                                       Zdroj: www.spartak.cz

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář